Olympus Digital Camera
Untitled-3

Persondatapolitik

EU’s persondataforordning trådte i kraft 25. maj 2018. Det betyder skrappere krav til håndtering af persondata – og stiller større krav til overblik, håndtering, samtykker og aftaler for virksomheders og organisationers håndtering af persondata både internt, men også i forhold til omverdenen.

Borgeren får en række nye rettigheder, som fx retten til at blive glemt og dermed slettet fra organisationer og virksomhedens it-systemer og arkiver.

Divider White Top

Hvad betyder de nye regler

Kort fortalt betyder de nye regler, at alle privatpersoner skal have mulighed for at vide hvilke oplysninger virksomheder, organisationer og offentlige institutioner har af personlig karakter, samt at disse oplysninger behandles, anvendes, opbevares og slettes forsvarligt.
Persondata i Kollelev Grundejerforening

Som medlem af Kollelev Grundejerforening har vi følgende oplysninger på dig:

• Navn
  • E-mailadresse

Kollelev Grundejerforening opbevarer alle personoplysninger forsvarligt både fysiske oplysninger og elektroniske.

Kollelev Grundejerforening opbevarer kun personlige oplysninger, så længe det har et klart formål. Oplysninger, som ikke længere er relevante, og som Kollelev Grundejerforening gøres opmærksom på, vil straks blive slettet.

Er du som medlem af Kollelev Grundejerforening indforstået med, at Kollelev Grundejerforening behandler, anvender, opbevarer og sletter disse personoplysninger efter reglerne nævnt ovenfor, skal du intet foretage dig.